Представлений електромобіль Mercedes-AMG GT XX: 1360 сил та революційна батарея

01.07.2025 р.

Наші новини

Компанія Mercedes-AMG представила прототип ультрасучасного електрокара. У конструкції чотиридверного купе AMG GT XX зосереджені найактуальніші напрацювання компанії та її партнерів у галузі спортивних електромобілів — від аеродинаміки та оздоблення інтер’єру до електромоторів та акумуляторних елементів. Концепт названо провісником серійної моделі від AMG, яку, за деякими прогнозами, буде представлено ближче до кінця року.

Електромотори розроблені компанією Yasa — дочірньою структурою Mercedes-Benz. Їхня головна перевага — висока продуктивність за компактних розмірів. За оцінками розробників, вони займають лише третину простору порівняно зі звичайними електродвигунами й при цьому на дві третини легші.


Загалом використано три мотори, в конструкції яких застосовано карбід кремнію. Кожен із двох задніх електродвигунів змонтований в одному корпусі з планетарною передачею та інвертором і має систему рідинного охолодження. У більшості сценаріїв руху використовуються саме вони, при цьому керування двигунами здійснюється високоточною системою контролю вектора тяги. Передній агрегат, доповнений власним редуктором, вмикається лише за потреби. Сумарна віддача моторів перевищує 1360 к.с., що дозволяє електрокару розганятися до 360 км/год. Інші динамічні характеристики не розкриваються.

Ємність акумулятора не названа, хоча в Mercedes-Benz докладно розповіли про його конструкцію. Для батареї спроєктовано нові нікель-кобальт-марганцево-алюмінієві елементи зі щільністю зберігання енергії, підвищеною до 300 Вт·год/кг. Окрім хімічного складу, вони відрізняються й формою: виконані вищими та вужчими, а також упаковані в алюмінієві корпуси. Система терморегуляції передбачає індивідуальне охолодження кожного елемента на основі системи, в якій використовується діелектричне масло, а також програмне забезпечення, що адаптує її роботу до конкретної ситуації. Загалом встановлено понад 3 тисячі елементів.

У результаті акумулятор концепту здатен не лише швидко та часто віддавати енергію, а й оперативно її накопичувати. Він підтримує зарядний струм до 850 кВт і може забезпечити запас ходу 400 кілометрів лише за п’ять хвилин заряджання — в AMG вважають, що за цим параметром електрокар майже наздогнав авто з двигунами внутрішнього згоряння. Прототип зарядної станції для таких характеристик уже розроблено, і в майбутньому Mercedes-Benz планує встановлювати такі зарядки на своїх мережах.

Mercedes-AMG GT XX базується на новітній платформі AMG.EA і зібраний переважно з алюмінію, композитів та сталі. Дизайн кузова концепту відсилає до серії експериментальних машин з індексом C111, а також до образу легендарних срібних стріл, хоч і наповнений сучасними стилістичними рішеннями. Серед них, зокрема, діодна панель між задніми ліхтарями, складена з 700 світлодіодів і здатна відображати написи та піктограми. Крім того, кузов концепту частково покритий електролюмінесцентною фарбою, яка виконує не лише декоративну, а й комунікаційну функцію: ці ділянки можуть або просто підсвічуватися, або слугувати індикаторами заряду. Ще одна інновація — зовнішні динаміки, інтегровані в корпуси головної світлотехніки.


Обтічний силует без заднього скла та безліч повітрозабірників забезпечують концепту вражаючий коефіцієнт аеродинамічного опору — 0,198, тобто майже на рівні рекордного EQXX. Крім того, на концепті реалізовано незвичні активні елементи — лопаті, що регулюються, в 21-дюймових кованих колісних дисках. Їх приводить у дію центральний мікромотор із власним генератором. Джерелом електроенергії є саме колесо, що обертається, тож система не навантажує головну батарею.

З центральним комп’ютером концепту кожен такий блок спілкується через Bluetooth. У стандартному режимі лопаті кожного колеса закриті — це покращує аеродинаміку та запас ходу. Проте в разі екстремального водіння з частими гальмуваннями електроніка може подати команду на їх відкриття, спрямовуючи повітряні потоки до гальмівних дисків. Крім покращеного охолодження, таким чином лопаті ще й «відсмоктують» повітря з-під колісних арок, збільшуючи притискну силу.

Mercedes-AMG GT XX має довжину близько 5,2 метра. Карбонові крісла першого ряду мають змінні подушки, виготовлені на 3D-принтері: їх можна друкувати індивідуально під кожного сідока, враховуючи ергономіку, та за потреби змінювати. Задні сидіння закріплені безпосередньо на елементах силової структури кузова. Серед інших новацій інтер’єру — інноваційна біошкіра, яка за характеристиками не поступається натуральній, проте виготовляється, зокрема, з перероблених гоночних шин.

Кокпіт водія AMG GT XX складається зі штурвала в стилі AMG One та двох дисплеїв діагоналлю 10,25 та 14 дюймів із спеціально розробленим інтерфейсом. Передня панель і дах залишені без оздоблення задля створення більш спортивного іміджу, а центральний тунель прикрашено підсвіченими помаранчевими трубками, які повинні асоціюватися з високовольтними кабелями. Помаранчевими також виконано ремені у дверях, що замінюють традиційні ручки.




За попередніми даними, серійний суперелектрокар на платформі AMG.EA компанія представить ближче до кінця року. У 2026-му планується запуск серійного виробництва інноваційних електродвигунів Yasa. А прем’єра ще одного серійного електромобіля відбудеться вже у вересні цього року: на виставці в Мюнхені Mercedes-Benz представить батарейну альтернативу кросоверу GLC. Зображення прототипу цієї моделі вже офіційно оприлюднено.

Tesla Club Ukraine
Завантажуй додаток
GO TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій

Усі бренди електромобілів під замовлення

Зарядні пристрої для
електромобілів усіх
брендів

Chargers Детальніше

Теги

Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей рекорди електромобілів події Виробництво і розробки Спорт майбутні моделі Це цікаво інвестиції оновлення моделей Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей