Опублікований напередодні скоригований план Єврокомісії щодо регулювання обсягів шкідливих викидів автомобілів на період до 2035 року загалом був сприйнятий із воодушевленням, пише Automotive News. Однак серед автовиробників, присутніх на європейському ринку, знайшлися й ті, хто виступив із критикою. Серед них, зокрема, Volvo та Kia.
У Volvo виданню заявили, що компанія готова повністю перейти на електротягу, і інші виробники також цілком могли б підготуватися до цього до 2035 року. Крім того, такий крок може підірвати конкурентоспроможність європейського автопрому. З аналогічною позицією в коментарі Reuters виступив глава Polestar Міхаель Лошеллер, зазначивши, що новий план посилить відставання Європи від Китаю. Президент німецької асоціації автомобільної промисловості VDA Гільдегард Мюллер також розкритикувала проєкт, але, на відміну від колег, назвала його недостатньо гнучким щодо ДВЗ.
У компанії Kia звернули увагу на інший бік нового плану. Компанія, яка протягом останніх кількох років послідовно розвивала електричну лінійку для ринку ЄС, нині побоюється, що з розширенням присутності ДВЗ її електромобілі виявляться нікому не потрібними. Відповідно, Kia може втратити мільярдні інвестиції.
На підтримку ініціативи виступили, зокрема, Volkswagen і Renault, а в BMW, загалом привітавши рішення про збереження ДВЗ, назвали нинішній план радше поверхневим. Раніше про негативні наслідки повної відмови від традиційних двигунів також заявляли в керівництві Toyota, Stellantis і Mercedes-Benz.
Єврокомісія запропонувала з 2035 року обмежити обсяги шкідливих викидів європейських автомобілів не на 100%, а на 90%, тим самим зберігши можливість виробництва різних типів гібридів. Можливість повної заборони ДВЗ у новому плані не згадується.
Завантажуй додаток
GO TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій