Тест-драйв Volvo EX30: найменший та найшвидший кросовер шведської марки

22.01.2025 р.

Наші новини

Так буває нечасто: віддавати електричний кросовер Volvo EX30 після тест-драйву просто не хотілося!

Найменший електромобіль бренду Volvo, кросовер EX30, був представлений у червні 2023 року, а вже у лютому 2024-го він з’явився в Україні. Ми з великою зацікавленістю взяли автомобіль на тест-драйв, адже за всіма заявленими характеристиками та суб’єктивними попередніми оцінками – це найкращий електромобіль в сегменті B-SUV! І до того ж, пропонується він «не за всі гроші світу».

Ми отримали EX30 жовтого кольору у виконанні Twin Motor Performance (двумоторна установка) та топовій комплектації Ultra за 41 716 євро. Остання включає такі позиції, як Harman Kardon Premium Sound, адаптивний круїз, панорамний дах, Park Pilot Assist, камеру 360 градусів… Для порівняння, базовий EX30 – з одним мотором та більш скромним оснащенням – обійдеться у 32 тисячі євро.

 
Дизайн

Важко не помітити схожість моделі з флагманським EX90 (найбільшим електромобілем шведів), хоча силует у EX30 більш обтічний. Фронтальну частину оживляють оригінальні фари у формі молота Тора (зброя зі скандинавської міфології) та великий логотип Volvo на глухій передній панелі замість решітки радіатора. Позаду – елегантна кришка багажника з написом Volvo та ліхтарі правильної прямокутної форми, які продовжуються на крилах. До виграшних деталей можна віднести також панорамний люк, спойлер на даху в задній частині та енергозберігаючі легкосплавні диски розміром 19 дюймів.


Місце водія

За ефектної зовнішності EX30 отримав мінімалістичний інтер'єр у стилі, який Volvo називає скандинавським. Головна відмінність від інших моделей бренду – відсутність традиційної панелі приладів: всі необхідні показники виводяться у верхній частині центрального 12,3-дюймового екрана, нижня частина якого віддана медіасистемі та клімат-контролю. Спочатку це рішення здається не дуже зручним, але з часом звикаєш – «зчитувати» такі важливі показники, як швидкість та залишок запасу ходу – стає комфортно (вони розташовуються в «зоні водія», в лівому верхньому куті планшету).


Інше незвичайне рішення, до якого на початку важко звикнути – кнопки склопідіймачив, які знаходяться на центральній консолі замість дверей. А ось яке ноу-хау дивує в позитивному значенні цього слова, так це саундбар, розташований на стику передньої панелі та лобового скла (його важко не помітити, адже він позначений логотипом Harman Kardon). Тут само знаходяться і динаміки.






Матеріал оздоблення панелі та дверей – м'який пластик у поєднанні з жорстким. Якість складання хороша. Сидіння в приємних світло-сірих тонах, з якісної тканини та гарною прошивкою. Більшість елементів оздоблення виготовлені з перероблених матеріалів. В передніх кріслах є електропривод, пам'ять та підігрів. Двузонний клімат-контроль із виходом на задні сидіння регулюється з екрана системи мультимедіа, як і велика кількість інших основних функцій. Мультимедіа підтримує всі основні сервіси Google. Панорама охоплює весь дах.

Розміри

Кросовер Volvo EX30 побудований на платформі для електромобілів SEA. Його довжина 4233 мм (приблизно на 200 мм коротший за XC40), ширина – 1837 мм, висота –  1549 мм, міжосьова відстань – 2650 мм; тобто розміри дійсно скромні, але належним чином вписуються в клас B-SUV. Багажник теж не з найбільших, лише 318 літрів, він має електропривод. Ще один багажник, зовсім невеликий, на 7 літрів, розташований спереду під капотом.

Силова установка

Базова версія Volvo EX30 отримала один двигун на 268 к.с. та 54-кіловат-годинну батарею із заявленим запасом ходу 344 кілометри. Набір 100 км/год у такого кросовера займе 5,7 секунди. Задньомоторна модифікація може бути вдосконалена завдяки іншій батареї, на 69 кВт*год – це збільшує пробіг на одному заряді до 480 кілометрів, а час розгону до сотні скоротиться до 5,3 секунди.

А ось на вершині знаходиться версія Twin Motor Performance з двома моторами сукупною віддачею 428 к.с. та 543 Нм. Такий EX30 є найдинамічнішим представником марки завдяки здатності розігнатися до 100 км/год за 3,6 секунди. Він отримав ту саму батарею, що й у далекобійної задньопривідної версії, але проїхати без підзаряджання може «лише» 460 кілометрів за паспортом. Саме ця версія нам дісталася на тест-драйв і, треба сказати, ми були вражені.

Навіть в «звичайному» режимі машина дивує своєю динамікою – старт з місця відбувається миттєво, з деяким пробуксуванням коліс. А якщо активувати режим «постійного потужного приводу», EX30 взагалі перетворюється на маленького звіра – непомітно, як машина набирає ту саму «сотню». Інколи складається враження, що у кросовера багато зайвих «конячок», однак, якщо використовувати їх з розумом, авто дарує неймовірні емоції.

Так, EX30 Twin Motor Performance може їхати в спокійному режимі, однак усвідомлення, на що здатний цей автомобіль, постійно провокує на агресивну їзду. Їзду, яка викликає мурашки по тілу.

Комфорт та поведінка на дорозі

Підвіска машини має досить м'яке калібрування, вона добре справляється у міському режимі, згладжуючи навіть серйозні дефекти дорожнього полотна. Низький центр ваги та широкі колеса 245/45/R19 забезпечують відмінне зчеплення з дорогою. При поворотах на високій швидкості машина стійка, але невеликі нахили кузова відчуваються. Рульове керування чітке. Гальмівна система ефективна та викликає відчуття надійності, незважаючи на систему рекуперації. На швидкісній трасі машина показує хороші ходові якості – у поєднанні з потужною силовою установкою та чудовою шумоізоляцію ти відчуваєш, що знаходишся на борту справжнього преміального Volvo, яким EX30, власне, і є.

Гарна у маленького «шведа»  і оглядовість –  завдяки високій посадці і великим вікнам, а ось ззаду видимість гірша через похиле вікно. Компактні розміри, камери кругового огляду та парктроніки дозволяють легко маневрувати та паркуватися в умовах міста. Є в машині та система автоматичного паркування. Зручні сидіння, гарний захист від дорожніх шумів та чудове звучання аудіосистеми Harman Kardon з 9 динаміками доповнюють гарне відчуття від поїздки.

Запас ходу та заряджання батареї

Втім, у високої потужності є і негативний момент, і полягає він у витраті. У поєднані з частою роботою обігрівачів (ми тестували автомобіль при температурі довкілля від 0 до +5 градусів) автомобіль споживав у нас в середньому 20-22 кВт*год на 100 км, а при дуже активній їзді – 26-28 кВт*год. А це означає середній пробіг на одному заряді на рівні 280-300 км (в першому випадку він становить на рівні 330-340 км, в другому – 250-270 км). 

Звісно, можна розраховувати і на краще показники – якщо не «гратися» активно з педаллю газу. А в теплу пору року EX30 Twin Motor Performance, найймовірніше, проїде орієнтовно 400 км. Знову ж таки, в економічному режимі. Плюс треба врахувати, що економії електроенергії сприяють два режими рекуперації, включаючи режим з однією педаллю.

Справляє позитивне враження у EX30 і швидкісна зарядка. «За паспортом» батарею можна «заправити» від 10 до 80% за 30 хвилин, однак – це за ідеальних умов. В нашому випадку заряджання було довшим, однак все одно – прийнятним (знову ж таки, через погоду, а також завантаженість зарядної станції).

Ми проїхали на зарядну станцію GO TO-U Ukraine  після перших 100 км пробігу із залишком в батареї 57%. Рівно за годину автомобіль набрав 96% енергії. До 80% Volvo «заправився» дуже швидко, далі швидкість заряджання очікувано була істотно нижчою (у підсумку, середня потужність заряджання склала трохи більше 30 кВт).

Системи безпеки

У Volvo EX30 є активний моніторинг сліпих зон (цей асистент, у тому числі, запобігає виїзду на зайняту смугу), активна система утримання машини в смузі руху, адаптивний круїз контроль, система екстреного гальмування, у тому числі під час руху назад – як при виявленні транспортних засобів, так і при виявленні пішоходів та двоколісного транспорту, система оповіщення про небезпеку під час відчинення дверей, контроль втоми водія. Є також 11 подушок безпеки. Разом все це формує відчуття максимальної безпеки на борту.

Підбиття підсумків

Електричний кросовер Volvo EX30, це одна з машин, з якими не хочеться розлучатися після тест-драйву. Серед плюсів можна назвати ураганну динаміку (цим вона вразила найбільше), оригінальний вольвівський дизайн, вишуканий салон, великий пакет систем безпеки, а також приємну та комфортну атмосферу при повсякденному користуванні.

Tesla Club Ukraine
Завантажуй додаток
GO TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій

Усі бренди електромобілів під замовлення

Зарядні пристрої для
електромобілів усіх
брендів

Chargers Детальніше

Теги

Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей рекорди електромобілів події Виробництво і розробки Спорт майбутні моделі Це цікаво інвестиції оновлення моделей Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей