Peugeot, Citroen, Opel, Jeep — платформа STLA Medium, яка дебютувала у 2023-році, дала змогу конструкторським підрозділам Stellantis переосмислити пропорції та характер своїх кросоверів. У нашому новому огляді розбираємося, як це втілилося в Opel Grandland: від дизайну до повсякденних дрібниць. Ми тестували бензинову версію 1.6 PureTech (180 к.с.), але по дорозі також розповімо про гібридну 1.2 і про те, що чекати від лінійки в цілому.
Дизайн — «великий» Opel, але без пафосу
Grandland третього покоління виріс, і це видно з першого погляду. Тепер він виглядає більш монументально: великі атлетичні форми, чітко промальований капот і фірмова «маска» Vizor із підсвіченим логотипом роблять його помітним у потоці. Задня частина збалансована — тонкі лінійні ліхтарі й світлодіодна стрічка, в яку гарно вписаний 3D-логотип «OPEL», підкреслюють ширину кузова. У сукупності — образ дорослого, солідного кросовера, який не кричить, але його помічають.




Салон — продуманий і комфортний
Інтер’єр зроблено в сучасному, але стриманому стилі: дві великі панелі-екрани (у топі центральний — 16"), приємні на дотик матеріали і ергономіка, що спрямована на комфорт. Сидіння сертифіковані AGR — на довгі дистанції це відчутна перевага (після 500 км за кермом не було жодного дискомфорту!). Центральна консоль дворівнева, є велика ніша для смартфона з бездротовою зарядкою у вигляді закритого боксу, підлокітник місткий, бардачок — глибокий. Панелі мають поєднання фактур і відчуваються якісно, хоча деякий жорсткий пластик ще залишається, але в цій ціновій ніші це очікувано.



Мультимедіа і панель приладів добре налаштовані — графіка чітка, меню логічне, екран іде під водія. Єдине, іноді реакція на натискання на екрані відбувається із затримкою у 2–3 секунди (наприклад, при зміні температури клімату).
Є фізичні клавіші-шорткати для найважливішого — це правильне рішення, яке економить час під час руху.
Оригінальне рішення з вентиляційними дефлекторами: вони винесені на дверні панелі, тому передня частина салону здається ширшою візуально.

До речі, щодо вмістимості: простору вдосталь — і спереду, і ззаду, і в багажнику (той рідкісний випадок, коли дійсно багато місця в одразу в усіх трьох секціях внутрішнього простору). Це справді зручний варіант для подорожей родиною.
Техніка і трансмісія — знайоме серце, сучасний характер
Під капотом тестової машини — 1.6 PureTech (EP6) на 180 к.с., у парі з 6-ступеневим «гідротрансформаторним» автоматом Aisin. Такий дует дає відчутний запас сили для обгонів і вільну поведінку на трасі — розгін до 100 км/год у межах очікуваних показників для цього класу. Картина проста: мотор еластичний у середньому діапазоні, коробка працює плавно, інколи помітні ледь відчутні «подергування» на малій швидкості, але в цілому все коректно і ненав’язливо. До того ж, як компенсація від коробки за її трохи «нервову» поведінку – надійність і перевірена конструкція.
Що ж до розходу, зв`язку таких мотору та КПП не можна назвати дуже «енерговитратною»: за 1200 кілометрів тесту ми отримали такі показники: 7,2 л/100 км на трасі, 10,5 л/100 км у місті, середня — близько 8,9 л.
Модель також доступна з «м’якою» гібридною установкою 1.2 (136 к.с.) — вона дає хорошу економію і приємну динаміку в місті, тож якщо хочете трохи менше витрати — це реальна альтернатива. У майбутньому на нашому ринку повинна з’явитися й повністю електрична версія.
Ходова — комфорт для довгих маршрутів
Підвіска Grandland налаштована на баланс: вона достатньо пружна, щоб не давати надмірних кренів у повороті, і водночас досить м’яка для тривалих поїздок. Навіть на 19-дюймових дисках авто не стрибає через ями, а шумоізоляція покращена — на трасі до 120 км/год салон залишається доволі тихим. Руль легкий, менш інформативний, ніж у спортивних хетчбеків, але точний і зручний у місті. Загалом — відчуття «дорослого» сімейного автомобіля.
Практичність і габарити
Grandland став більшим і за рахунок цього більш практичним:
- Довжина: 4,65 м, ширина — 1,9 м, висота — 1,7 м, колісна база — 2,8 м.
- Об’єм багажника: 550 л у базовому положенні та до 1 645 л зі складеними сидіннями — дуже зручно для сім’ї або подорожей.
Такий багажник — однозначно сильна сторона: влізе й валіза всієї родини, і запас продуктів із ринку.

Оснащення та ціна (коректно за прайс-листом)
На нашому ринку Grandland 2025 доступний в бзовій версії Edition та більш оснащеній GS, причому з липня 2025 року деякі опції й ціни були оновлені:
- 1.6 PureTech 180 к.с., АКПП-6 — Edition: 1 271 100 грн; GS (до 07.2025): 1 486 100 грн; GS (з 07.2025): 1 450 100 грн.
- 1.2 Hybrid 136 к.с., АКПП-6 — Edition: 1 355 800 грн; GS (з 07.2025): 1 450 100 грн.
Що отримуєте в базі (Edition): 10" екран, Mirror Screen (бездротові Android Auto / Apple CarPlay), 1 USB-C, LED-оптика, 19" диски, двозонний клімат-контроль, пари систем безпеки (AEBS, Lane Keep, парктроніки) і комфортний пакет. У версії GS центральний екран — 16", більше USB-портів, Ambient-підсвітка, розширені пакети (пакет Comfort GS з сидіннями AGR і т.і.), опціональні Tech-пакети (проєкційний дисплей, камера 360°, ламіновані бокові вікна тощо). Детальніше про комплектації — в офіційному прайс-листі.


Позиціонування і конкуренти
Глибоко-технічно Grandland тепер дуже близький до останніх Peugeot 3008/5008 (і це, звісно, геть непогано), але з явним «німцем» в характері: солідніша зовнішність, ухил у комфорт і практичність. На українському ринку він конкурує з Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Mazda CX-5, Skoda Karoq і VW Tiguan. Його козир — просторий салон, гарна комплектація і великий багажник при справді привабливій ціні.
Підсумок
Opel Grandland 2025 — це спокійний, продуманий і «дорослий» сімейний кросовер. Він став більшим, комфортнішим і технологічнішим, ніж попередник: відчутна увага до деталей інтер’єру, зручні AGR-сидіння та місткий багажник роблять його відмінним вибором для тих, хто шукає «велику» машину без зайвого пафосу. Якщо для вас ключовими критеріями є простір, комфорт і функціональність — Grandland у 2025-му році є дуже достойним варіантом. І ще — варіант з гібридом 1.2 дає реальну економію без серйозних втрат у відчуттях від їзди.