Американська компанія Rivian, що випускає позашляхові електромобілі, представила нове покоління сімейства R1 – пікап R1T та кросовер R1S. Нові силові установки роблять найпотужніші версії порівнянними за динамікою з суперкарами, а обчислювальну платформу за продуктивністю можна порівняти з найсучаснішими комп'ютерами. Прийом замовлень на R1T та R1S вже відкрито за ціною від 69,9 тисяч доларів.Після модернізації моторна гама пікапа та кросовера складається із чотирьох силових установок. Дві з них двомоторні: розвивають вони 533 та 665 к.с., тобто віддача двигунів базових версій не змінилася. Водночас потужність тримоторної версії з двома агрегатами на задній осі підняли одразу до 850 к.с. і 1495 Нм – це більше, ніж було у топових R1T і R1S з чотирма моторами до рестайлінгу. Такі електромобілі наберуть 60 миль на годину (96 км/год) за 2,9 секунди.
Нарешті, чотири двигуни на найдорожчій модифікації здатні видати 1025 к.с і 1624 Нм, завдяки чому час розгону до 60 миль на годину укладається за 2,5 секунди. Це на 0,1 секунд менше, ніж заявлено для потужного Tesla Cybertruck, у якого тільки три електродвигуни. Особливо наголошується, що електромобілі зберігають динамічність після розгону. Наприклад, щоб прискоритися з 60 миль на годину до 80 миль на годину (близько 130 км/год), новий Rivian знадобиться тільки 1,5 секунди.
Обіцяно два нових батарейні блоки з покращеною системою терморегуляції, але їх ємність поки не називається. Пікап та кросовер зможуть проїхати на одному заряді від 415 до 676 кілометрів залежно від типу силової установки. У підвісці з'явилися нові пневмоелементи та амортизатори – раніше електромобілі Rivian критикували за невисоку плавність ходу. Передбачені також більш аеродинамічні 22-дюймові колеса.
Інженери Rivian переглянули всю бортову електроніку електромобілів. У новій системі, наприклад, використовується набагато менше блоків управління, що дозволило відмовитися від 2,5 кілометра проводки. Комплекс датчиків системи автономного управління тепер «бачить» втричі далі, роздільна здатність камер підвищено у вісім разів, а в програмному забезпеченні використовуються елементи штучного інтелекту. У Rivian заявили, що для більшості клієнтів найпотужнішим комп'ютером у житті стане саме «мозок» електромобіля.
Зовні Rivian R1T і R1S майже не змінилися, якщо не рахувати більш просунутої світлотехніки та нових відтінків кузова. У салонах пікапа і кросовера з'явилися нова акустика, оптимізоване атмосферне підсвічування та електрохромний панорамний дах з регульованою прозорістю.
До замовлення зараз доступні пікап і кросовер у всіх версіях, крім найпотужнішої та найшвидшої чотиримоторної. Ціновий діапазон — від 69,9 до 105,9 тисяч доларів, тобто вартість базових модифікацій залишилася колишньою, а потужніші злегка подорожчали. Водночас за Cybertruck компанія Tesla просить від 60,99 до 99,99 тисяч.Раніше Rivian представила відразу дві перспективні новинки – компактніші кросовери R2 і R3. Складання електромобілів, які будуть зіставні з флагманською моделлю за динамікою та запасом ходу, але виявляться більш доступними, планується розпочати у 2026 році.