Компанія Porsche представила повністю електричну версію кросовера Cayenne, яка стала найпотужнішим серійним автомобілем в історії штутгартської марки. Новинка отримала кілька силових установок, і найпродуктивніша традиційно дісталася модифікації Turbo: у режимі Launch Control вона видає 1156 к.с. і 1500 Нм крутного моменту, забезпечуючи 2,6-тонному електромобілю розгін до 100 км/год за 2,5 секунди. У США такий кросовер оцінили в 163 000 доларів, доставки стартують улітку 2026 року.
Окрім модифікації Cayenne Turbo Electric, на старті запропонують базову версію Cayenne Electric — обидві повнопривідні. У кросовера початкового рівня електромотори розвивають 408 к.с. під час звичайної їзди та 442 к.с. (835 Нм) при активації Launch Control. До «сотні» такий позашляховик розганяється за 4,8 секунди, максимальна швидкість — 230 км/год. У Cayenne Turbo Electric за замовчуванням доступні 857 к.с., функція Push-to-Pass додає ще 176 к.с. на 10 секунд, а пікова потужність відкривається після ввімкнення Launch Control.
До 100 км/год Cayenne Turbo Electric масою 2645 кг прискорюється за 2,5 секунди — відповідно на 0,8 і 1,3 секунди швидше за бензиновий Cayenne Turbo GT та гібридний Cayenne Turbo S E-Hybrid (з пакетом Sport Chrono). Позначку у 200 км/год топовий електро-Cayenne долає за 7,4 секунди, максимальна швидкість — 260 км/год.
Обидві версії оснащені батареєю ємністю 113 кВт*год із двостороннім охолодженням. Запас ходу становить 623 і 642 км відповідно (за циклом WLTP), залежно від модифікації. Завдяки архітектурі 800 В електричний Cayenne підтримує заряджання потужністю до 400 кВт. Таким чином, зарядити батарею з 10 до 80% можна менш ніж за 16 хвилин; за 10 хвилин вона накопичить енергії на 325 і 315 км у базовій та топовій версіях відповідно.
Розробники пишаються не лише динамікою, а й системою рекуперації. Її потужність сягає 600 кВт — цього достатньо, щоб у 97% випадків обходитися без звичайних гальм. Крім того, Cayenne Electric став першою моделлю марки, яка підтримує індукційне заряджання. Зарядний блок потужністю до 11 кВт запропонують опційно — його вартість складе трохи більше 5 тисяч доларів.
В основі новинки лежить модернізована платформа PPE (Premium Platform Electric), що дебютувала на Macan Electric. Разом із нею флагман отримав повноповоротне шасі (опція) із задніми колесами, що повертаються на 5 градусів, і адаптивні амортизатори PASM з двокамерними пневмобаллонами. На відміну від Macan, останні тут входять у стандартне оснащення.
Розробники називають новий Cayenne одним із найбільш аеродинамічних кросоверів у своєму класі: коефіцієнт аеродинамічного опору становить 0,25. При цьому він здатен буксирувати причепи масою до 3,5 тонни.
За габаритами електричний Cayenne виявився на 5,5 см довшим за бензиновий, а колісна база збільшена на 13 см. При розмірах 4985×1980×1674 мм відстань між осями становить 3023 мм. Зріс і багажник: 781–1588 л плюс до 90 л у передньому відсіку.
Дизайн кузова з безрамковими дверима в електро-Cayenne повністю новий, як і салон. У ньому з’явилися вигнуті дисплеї панелі приладів та мультимедійної системи, а також окремий тачскрин для переднього пасажира. Марка називає це «інтер’єром майбутнього» й планує впровадити подібні рішення в інших моделях.
Цифрова панель приладів діагоналлю 36,3 см запозичена у Taycan, центральний мультимедійний екран також вигнутий. Дисплей перед переднім пасажиром має діагональ 37,8 см, а опційний проєкційний дисплей — віртуальну діагональ 221 см.
Серед нових опцій: підігрів підлокітників і частин дверних карт, електрорегулювання задніх сидінь та панорамний дах зі змінною світлопроникністю. Є також голосовий помічник з ШІ, режими Mood для налаштування освітлення, клімату, звуку та сидінь, а також телематика для дистанційного керування функціями авто. Доступне використання смартфона та смарт-годинника як ключа.
Покупцям запропонують 13 стандартних кольорів кузова, дев’ять варіантів колісних дисків (20–22 дюйми) та 12 варіантів оздоблення салону. Базовий Cayenne Electric оцінили у 109 000 доларів, топовий Cayenne Turbo Electric коштуватиме на 54 000 доларів дорожче.