На автосалоні в Шанхаї британський бренд Aston Martin представив свій перший серійний електромобіль - Rapide E. Авто відразу здивувало своїми характеристиками. На жаль, в не кращому сенсі…
Авто отримало два електричні мотори загальною потужністю 609 к.с. та 950 Нм. До 96 км/год воно розганяється менш ніж за 4 секунди, а максимальна швидкість становить 250 км/год. І якщо з силовою установкою ще більш-менш, то батарея розчарувала: її об'єм - всього 65 кіловат-годин (зате її зібрали вручну з 5600 пальчикових акумуляторів формату 18650). Запас ходу невеликий і становить 321 км за прийнятим в Європі циклом WLTP, тобто в реальності електрокар проїжджатиме близько 250 км.
Отже ані за абсолютною динамікою, ані за дальністю ходу Aston Martin Rapide E не є чимось видатним, і тому, очевидно, він не складе конкуренцію Tesla Model S, як раніше передбачалося. Втім, виробник відмічає деякі приємні нюанси, які є в автомобілі.
Так, динамічні характеристики не залежать від рівня заряду батареї або погодних умов. Для отримання максимальної динаміки не вимагається спеціальної активації якогось режиму - досить просто натиснути акселератор.
Причому батарея не перегріється і не перейде у режим заощадження потужності, як це відбувається з деякими конкурентами через декілька швидких стартів.
Друга перевага Atson Martin Rapide E - це можливості зарядки. Напруга бортової мережі складає 800 вольт, тобто акумулятори можуть приймати електроенергію від зарядок постійного струму потужністю понад 100 кіловат і в теорії заряджатися повністю менш ніж за годину. Крім того, у електрокара встановлений дуже потужний бортовий зарядний пристрій, що перетворює змінний струм з побутової енергомережі на постійний. З його допомогою повне заряджання займає три години, тобто потужність пристрою - приблизно 22 кіловати. Для порівняння, бортова зарядка у Jaguar I-Pace має потужність 7,2 кіловата.
Всього буде випущено лише 155 таких електрокарів. У Aston Martin не приховують, що Rapide E - лише перша проба компанії у сфері електромобілів. Через декілька років повинні з'явитися нові електрокари під відродженою маркою Lagonda - вони будуть базуватись на повністю електричному шасі, а не перероблені з машини з V12 під капотом.