З появою «сірих» китайських електромобілів в Україні можна сказати, що «електрички» стали доступним. Але що робити, коли хочеться при купівлі зберегти цю саму доступність, але водночас отримати офіційне авто? І ще б бажано було, аби автомобіль мав гарний запас ходу і пропонував якісь «родзинки»… До появи MG 4 Electric це було невирішальною справою, однак з виходом цієї моделі все змінилося! Саме MG 4 і присвячений цей огляд.MG 4 Eletric – хетчбек на новій платформі MSP (Modular Scalable Platform, реальний запас ходу близько 400 км. Всередині все облаштовано скромно, але їздить машина впевнено і у міському циклі, і на трасі. А ще – вона з радістю допоможе під час блекаутів.
Наш MG4 тестовий кольору в топовій комплектації Lux з батареєю 64 кВт*год коштує 1 035 836 грн (25,2 тис. доларів). Є також версія XPower за 1 448 678 грн (35,2 тис. доларів). Але то зовсім інший автомобіль, зі спортивними характеристиками (більш ніж в двічі потужнішою силовою установкою), чим і пояснюються така різниця у вартості.
MG4 – перший автомобіль, побудований на платформі MSP (Modular Scalable Platform), призначеної cуто для електромобілів. Вона дозволяє міняти колісну базу від 2,65 до 3,1 метра. Зовні машина має обтічні, аеродинамічні форми та підкреслено спортивний стиль. Дизайн сучасний, цікавий, замість банальної імітації радіаторної решітки передня частина капота нахилена і плавно спускається до «атлетичного» бампера з великими повітрозабірниками. І все це доповнюється чудовою світлодіодною оптикою. Ззаду привертає увагу 2-секційний спойлер і широка LED-смуга написом MG, яка з'єднує фари. Збоку вздовж порогу чорна вставка, колісні диски -2-колірні легкосплавні, 17 дюймів.
Салон хетчбека виглядає аскетично. Верхня частина передньої панелі облицьована м'яким пластиком, решта – жорстким, але виглядає пристойно і якість складання хороша. Сидіння в салоні скромно обшиті сірою тканиною в поєднанні зі шкірозамінником, сидіння водія, доповнене електрорегулюваннями – зручне, добре підтримує спину і забезпечує високу посадку. Втім, без певної «люксовості» все ж не обійшлося, і формують її не що інше, як чорна стеля.
Мультимедійна система з екраном 10,25 дюйми інтуїтивно зрозуміла і легко дозволила використовувати Android Auto (україномовного меню немає, але й воно не знадобилося). Цифрова панель приладів 7 дюймів інформативна і має гарну розділову здатність. Ще одна її перевага –оформлення у вигляді компактного квадрата, за рахунок чого з-під керма видно всю необхідну інформацію. Клімат-контроль в машині без виходу на задні сидіння, а його регулювання здійснюється з екрану інформаційно-розважальної системи, що не надто зручно під час руху (хоча прилаштуватися можна). Аудіосистема – на шість динаміків, які дають дуже чіткий звук, однак його об`ємності трохи не вистачає за рахунок відсутності сабвуферу.
В електромобілі не відчувається нестачі внутрішнього простору (це перевага суто електричної платформи), міжосьова відстань у 2705 мм дозволяє зручне розміщення 2 дорослих спереду та 2 дорослих, а також дитини ззаду. Багажник автомобіля – 363 літрів, середній у своєму сегменті.
Компактний хетчбек MG4 довжиною 4287 мм та шириною 1836 мм чудово почуває себе у міському трафіку. Кермова та гальмівні системи працюють чітко та злагоджено. Підвіска в міру жорстка, серйозні нерівності міської дороги відчуваються. А на міжміській трасі ця начебто міська машина показує чудові, майже спортивні їздові якості. На гравійці та бруківці також пересуватися комфортно – тут вже свою справу робить не лише підвіска, але й збільшена вага за рахунок батареї, встановленої у днищі (такий собі привілей сучасного електромобіля). До речі, можна виїжджати на цьому авто і на легке бездоріжжя – кліренс MG 4 становить 150 мм (більше на 1-2 см, ніж прийнято в цілому у хетчбеків).При різких поворотах навіть на великій швидкості стійкість та зчеплення з дорогою не знижуються. При спуску та підйомі на звивистій дорозі машина поводиться передбачувано і при гальмуванні, і при прискоренні, демонструючи відмінну керованість. Це досягається завдяки низькому центру ваги, правильному калібруванню підвіски, гарній гальмівній системі, чіткій роботі кермового управління та правильному розподілу ваги між осями.
Силова установка MG4 – це електродвигун потужністю 204 к.с., який забезпечує достатній запас потужності, достатній всім режимів руху, зокрема, спортивного. Максимальний крутний момент 250 Нм дозволяє без побоювання здійснювати обгін навіть на затяжному підйомі. Для економії енергії максимальна швидкість електромобіля обмежена 160 км на годину, а розгін від 0 до 100 повинен зайняти 7,9 секунди (хоча в нас навіть у спортивному режимі вийшло 8,6 секунди).Оглядовість спереду хороша завдяки високій посадці, а також великому лобовому та додатковим бічним вікнам, але ззаду огляд обмежений через невеликий розмір вікон та підголовники. Втім, камери кругового огляду дозволяють легко маневрувати та паркуватися.
Обтічна форма кузова та бічних дзеркал сприяють гарному поглинанню шумів, які відчуваються лише при наближенні до заборонених швидкостей. Сидіння не втомлюють при тривалій поїздці, кондиціонер сильний, але вихідні отвори зроблені у формі поздовжньої лінії, що проходить через всю панель приладів, і не дуже ефективно розподіляють холодне повітря.
При зміни полоси активна система утримання машини у смузі руху надмірно наполеглива, але до цього швидко звикаєш. До речі, за свої гроші MG 4 гарно «напакований» у частині систем безпеки - крім іншого, є система екстреного гальмування, у тому числі під час руху назад, адаптивний круїз контроль, моніторинг «мертвих» зони, виявлення пішоходів та двоколісного транспорту, зчитування знаків швидкості, попередження про транспорт позаду. Також в машині встановлено 6 подушок безпеки. У 2022 році MG4 успішно пройшов тест Euro NCAP і отримав 5 зірочок.
Акумуляторна батарея ємністю 64 кВт*год забезпечує, згідно з техпаспортом, пробіг без підзаряджання до 435 км при споживанні електроенергії 166 Вт*год на 1км (за стандартом WLTP). Ми тестували автомобіль протягом тижня в місті, трасі та у сільській місцевості при температурі від 20 до 25 градусів і «виходили» на пробіг в 420 км, що є дуже гарним показником (є штатний тепловий насос). До певної міри запас енергії поповнювався завдяки 4 режимам рекуперації. На швидкій DC-станції можна заповнити батарею від 30 до 80% ємності за 30 хвилин. Звичайне AC-заряджання зарядить до 100% за 6,5 годин. А ще у хетчбека є двоспрямована зарядка, яка дозволяє підживлювати побудові прилади. Одне домогосподарство може прожити на його батареї декілька днів.
Гарантія на автомобіль MG4 – 7 років або 150 000 км пробігу.
Підбиваючи підсумки: MG4 має оригінальний та сучасний дизайн, гарну динаміку (особливо в спорт-режимі), чудовий для свого класу запас ходу, приємну підвіску і високу оснащеність різними електронними системами. У поєднанні з тим, що це офіційний електромобіль, та ще й не за всі гроші світу, він виглядає безпрограшним варіантом.