На початку 90-х, коли справжніх Jeep в Україні майже не було, назва бренду стала загальним ім'ям для будь-якого позашляховика. Але ті, хто справді цікавився автомобілями, знали, що Jeep — це дещо особливе. Cherokee, Grand Cherokee, Wrangler — це було про дух пригод, про бездоріжжя, про інші континенти. В ті часи навіть думати не могли, що колись на дорогах з'явиться компактний міський кросовер Jeep довжиною трохи більше 4 метрів, з переднім приводом та електрфікованим серцем.Але цей момент настав. І на диво, новий Jeep Avenger не зраджує духу бренду, хоча й виглядає зовсім інакше, ніж звичні «джипи». Він компактний та стильний, ідеально підходить як для міст, так і легких позашляхових подорожей. Ми протестували Avenger і розповідаємо, чим він може сподобатися українському споживачу.
Компактний Jeep, але все ще справжній
Jeep Avenger став найменшою моделлю бренду. Його довжина становить всього 4,08 м (клас B-SUV), ширина — 1,78 м, що робить його зручним для щоденного використання у місті, паркування в тісних дворах і маневрування в заторах. А завдяки коротким звисам, великим колісним аркам, збільшеному кліренсу (200 мм), захисним пластиковим елементам — він виглядає, як справжній Jeep, і демонструє непогані можливості на легкому бездоріжжі (ми це перевірили особисто).
Перше враження — Avenger виглядає як «найакуратніший позашляховик» серед усіх, що ми бачили. Дизайнерам вдалося вдало адаптувати фірмовий стиль Jeep до компактного формату. Квадратний силует, рельєфні арки коліс, пластиковий захисний обвіс та семисекційна решітка радіатора створюють «серйозний» вигляд. Окремі елементи додають харизми: затемнене обрамлення LED-фар, X-подібні задні ліхтарі, жовте забарвлення кузова та 18-дюймові диски комплектації Summit.
Модель побудована на платформі CMP / eCMP концерну Stellantis, спільній з Opel Mokka, Peugeot 2008 та Citroen C4, але дизайн і налаштування — повністю фірмові, з американським духом. Хоча випускається Avenger в сусідній Польщі – на заводі в місти Тихи.Інтер’єр: простір, продуманість, новітні технології
Салон Avenger нагадує Jeep Wrangler завдяки горизонтальній архітектурі передньої панелі. Перед водієм — цифрова панель приладів на 10,25 дюймів, а в центрі — 10,25-дюймовий сенсорний дисплей мультимедіа. Інтерфейс простий і не перевантажений, хоча графіка могла б бути сучаснішою. Приємно, що не забули про фізичні кнопки швидкого доступу, а також підтримку Android Auto та Apple CarPlay (бездротову).
Пластик у салоні — жорсткий, без м’яких вставок, що трохи знижує преміальність враження. Проте практичність на висоті: місць для зберігання — на 34 літри. Центральна ніша з секційною магнітною кришкою, поличка під панеллю, підстаканники — усе розміщено зручно.
Мінус — вузькі кишені в дверях і відсутність вентиляційних дефлекторів для задніх пасажирів. Водночас місця для ніг і голови достатньо, але сидіти втрьох ззаду буде тіснувато. Багажник — 380 л, із зручною формою і низькою погрузочною висотою. Додаткового комфорту додає великий панорамний люк.
Різні типи приводу — для різних потреб / вподобань
В цілому для Jeep Avenger доступні аж чотири силові установки:
- 1.2 бензин (100 к.с.) з 6-ступеневою механікою — базовий варіант.
- e-Hybrid — м'яко-гібридна система на основі того ж двигуна, але з 6-ступеневим DCT-«роботом» і електромотором на 29 к.с.
- 4xe – повнопривідний гібрид з мотором 1.2 та двома електродвигунами. На 36 к.с. потужніший за e-Hybrid.
- Electric — електрична версія з потужністю 156 к.с. і батареєю 54 кВт*год.
На нашому ринку наразі представлені дві версії – e-Hybrid та Electric. Ми протестували гібридну модифікацію.e-Hybrid: розумний компроміс між електро та ДВЗ
Гібридна версія — найцікавіша для тих, хто хоче економний автомобіль без потреби заряджання від мережі. Середня витрата пального — 4,9 л/100 км (під час нашого 7-денного тесту ми отримали середню витрату на рівні 6,5 л /100 км). Електромотор потужністю допомагає при рушанні, дозволяє рухатись у заторах в електричному режимі та навіть паркуватися повністю без запуску ДВЗ (електричний запас ходу – до 1 км). Привод легко перемикається між бензиновим і електричним двигуном (не треба вибирати режими EV або HEV — система сама визначає, як ефективніше рухатись), хоча і робить це відчутно, не дуже комфортно. Автомобіль має шість режимів руху (Normal, Eco, Sport, Snow, Mud, Sand), а також систему контролю спуску. До 100 км/год Avenger e-Hybrid розганяється за 10,9 с.Повністю електричний Avenger — для міста з зарядною інфраструктурою
Електрична версія має запас ходу до 550 км у міському циклі, або близько 400 км у комбінованому за WLTP. Як і звичайної гібридної версії —привід передній, але можливості на слизькому покритті покращуються завдяки системам Traction Control+, електронному контролю спуску та різним режимам руху.Заряджання:
- DC 100 кВт — 20–80% за 27 хвилин;
- AC 11 кВт — повне заряджання за 5 год 45 хв.
Це чудовий варіант, якщо ви маєте можливість заряджатися легко та безтурботно – вдома або на роботі. Або ж маєте доступ до зручної інфраструктури громадських зарядних станцій.
Комфорт на ходу: типово Jeep
У місті Avenger почувається, як удома — в тому числі, завдяки малому радіусу розвороту (10,5 м). На трасі — стабільний, хоч і не дуже динамічний. Це саме той автомобіль, який має дарувати комфорт і впевненість у будь-яких умовах.Підвіска Avenger приємно дивує: вона ефективно поглинає нерівності та дає відчуття впевненого контролю. Автомобіль легко проходить бордюри та пандуси, чим вигідно вирізняється серед конкурентів. Ми протестували його на легкому бездоріжжі — особливо ефективним виявився режим «Пісок». За рахунок коротких звисів, великого кліренсу та електронної допомоги, Avenger здатен більше, ніж здається ззовні.
А ще автомобіль сповнений фірмових «пасхалок» Jeep — маленьких дизайнерських деталей, захованих по всьому кузову та салону. Знаходити їх щоразу приємно: це дрібниці, але саме вони додають характеру і душі новому Avenger.
Підбиття підсумків
Jeep Avenger — це ідеальне рішення для тих, хто хоче стильний, компактний та прохідний кросовер із духом справжнього Jeep. Він не є повноцінним позашляховиком, але точно виділяється на фоні типових міських SUV. Його сильні сторони — дизайн, кліренс, якість підвіски та вибір силових установок. Гібридна версія — оптимальний варіант для тих, хто хоче економити пальне, не прив'язуючись до зарядних станцій. Електричний Avenger — для тих, хто вже готовий перейти на новий рівень мобільності. Якщо потрібен автомобіль для щоденних поїздок містом з можливістю вирватися на природу — варто придивитися.
Ціни в Україні (2025)
Electric — від 1 316 400 грн (31,7 тисяч доларів)
E-Hybrid — від 1 189 500 грн (28,6 тисяч доларів)