Який електромобіль вибрати за 25-35 тисяч доларів? Коли у автовласника постає таке питання, зазвичай у нього є два варіанти – взяти або вживаний «преміум» або ж придбати електрокар із Китаю, володіння яким може викликати чимало сюрпризів в майбутньому. Однак є одна доволі цікава і, можливо, безпрограшна альтернатива. І це – новий MG ZS EV, який на сьогодні має статус найдешевшого офіційного електромобіля в Україні і, відповідно, вписується у згаданий бюджет.Редакція Tesla Club Ukraine протестувала автомобіль і готова вам розповісти усі подробиці.
MG ZS EV – яке позиціонування моделі?
MG ZS – це субкомпактний кросовер, який належить до сегменту B-SUV. Однак є одним з найбільших представників цього класу – довжина становить чималі 4,3 метри. Тобто він більший за Hyundai Kona Electric і співставний за цим параметром з Kia e-Niro. Водночас в салоні обмеження простору немає, хіба що ззаду очікувано трохи тіснувато. Багажника також цілком вистачає – валіза із забитим дорожнім рюкзаком поміщаються без проблем.

- розміри MG ZS EV: 4 323 х 1 809 х 1 649 мм;
- колісна база — 2 581 мм;
- кліренс — 161 мм;
- об’єм багажнику – 448 л (1375 л при складених задніх сидіннях).
Одразу до головного: як їде та що із зарядкою?
У MG ZS EV доволі збалансована силова установка – середньопотужному мотору (156 к.с., 280 Нм) асистує батарея підвищеної ємності (на тестовому екземплярі встановлена АКБ на 72,6 кВт*год, є також версія з 51,1 кіловат-годинним блоком). Відповідно до класу машина має динаміку міського кросовера (очікувати розгону як у Tesla тут не варто – розгін до «сотні» становить 8,6 секунд) і може проїжджати на одному заряді приблизно 400 км (реально).Наш досвід: тест-драйв припав на м`яку зиму, коли температура довкілля варіювалася від -1 до +4 градусів за Цельсієм. Подолавши 150 км, в батареї залишилося 56% заряду. А, коли прибули на зарядку з 34% заряду батареї, «в активі» було вже 220 км. Весь час температура в салоні була виставлена на 22-24 градуси, інколи вмикали 25. Таким чином, реальний запас ходу за таких умов становить орієнтовно 330-340 км. В теплу погоду можна орієнтуватися сміливо на 380-410 км.
Заряджали ми машину від 80-кіловатної станції (автомобіль здатний приймати заряд в 93 кВт через штатний порт CCS Combo 2). За рівно годину підключення ZS EV спожив 38,3 кВт енергії (потужність під час заряджання варіювалася від 40 до 55 кВт), зарядившись з 34% до 87%. Процес не був рутиною: поки машина заряджалася, ми пили каву, а всі показники щодо рівня заряджання контролювали в режимі реального часу за допомогою застосунку GO TO-U.
Звичайно, заряджати MG ZS EV можна і вдома, від звичайної розетки: на це піде 10,5 годин.
А що з поведінкою в дорозі?
MG ZS EV відверто порадував підвіскою: вона у нього доволі м`яка. Особливо приємні емоції виникають при проїзді нерівностей на кшталт лежачих поліцейських: їх автомобіль долає, весело підстрибуючи. І на задньому ряді це відчувається більш виразно.Щоправда, задня підвіска – а там встановлена торсіонна балка – сама по собі більш жорстка, ніж передня, в конструкції якої використовується McPherson.
Не зайвим буде згадати систему рекуперації. Вона у MG ZS EV має три режими, кожен з яких відрізняється ступенем інтенсивності. Окрім того, що рекуперація додає додаткової енергії (це також дуже приємна опція: розуміти, що твій автомобіль сам генерує кіловати), вона також дозволяє керувати автомобілем за допомогою однієї педалі: відпускаєш педаль акселератора, і автомобіль сповільнюються. Класичні гальма потрібні лише або наприкінці зупинки, або в екстрених випадках.
Як оцінюємо дизайн?
Дизайн – це завжди справа суб`єктивна. Але, на нашу думку, MG ZS EV не виглядає, а ні суперово, а ні погано. Його зовнішній вигляд – це вигляд звичайного міського кросовера. Піддати критиці можна хіба що профіль – за непропорційно маленькі колісні арки та колеса. А ось до салону взагалі питань немає: все стильно, у бік стриманості. Мультимедіа, до речі, працює чудово, єдине зауваження до неї – потрібно сильніше тиснути на повзунок перемикання температури повітря в салоні. До якості оздоблювальних матеріалів також зауважень немає: екошкіра справляє враження матеріалу високої якості. Пластикові панелі змонтовані міцно, жодних скрипів немає.
Він справді настільки напакований?
О, так! До оснащення MG ZS EV входять майже все те, що сьогодні готовий запропонувати автопром. Як-от: повністю світлодіодна оптика, безключовий доступ, роздільний клімат-контроль, адаптивний круїз-контроль, датчик світла, підігрів сидінь, керма та дзеркал, бездротова зарядка для смартфона, камера кругового огляду, панорамний дах… Істотний і список електронних асистентів: системи автоматичного гальмування, утримання в смузі, моніторингу «сліпих» зон і розпізнавання дорожніх знаків…Так, всі перераховані системи відносяться до топової комплектації LUX, яка і була представлена на тесті. Але перелік позицій в менш укомплектованих машинах вражає не менше – з урахуванням їхніх цінників.
А як бути з обслуговуванням?
Все, що потрібно робити на регулярній основі (приблизно раз на 15 000 км) – це міняти салонний фільтр. На цьому, власне, все. Хоча бажано час від часу все ж заїжджати на автосервіс (раз на рік) для огляду стану підвіски та технічних рідин (антифризу та гальмівної рідини). Також заразом продіагностувати гальмівну систему, однак сильно хвилюватися за неї не варто – та сама система рекуперації убезпечує диски та колодки від швидкого зношення. На задній осі, до речі, теж встановлені дискові гальма, а не барабанні, як, наприклад, у VW ID.4.Справді настільки дешево?
Судіть самі: ціни на MG ZS EV починаються від 983 354 грн (на момент написання статті – це 26,1 тисяча доларів); cередня версія – краще оснащена, і з батареєю на 72 кВт*год – коштує 1 153 046 грн (30,6 тисяч доларів); за машину в комплектації LUX, але з меншою АКБ на 51,1 кВт*год офіційні дилери просять 1 039 511 грн (27,6 тисяч доларів), а топовий варіант Long Range Lux (включає більшу батарею і всі опції, які пропонуються до моделі) оцінений у 1 212 254 грн (32,2 тисячі доларів). Як-то кажуть, спробуйте знайти дешевше…
Детальну інформацію про ціни та комплектації можна знайти на офіційному сайті MG в Україні.
Висновки
В цілому MG ZS EV – комфортний і збалансований електромобіль для виконання повсякденних завдань. Так, він більше орієнтований на поїздки містом, хоча для відносно далеких подорожей також цілком підійде (немаленький запас ходу та розвинена зарядна інфраструктура роблять свою справу). Автомобіль рекомендовано розглядати тим, хто не тільки шукає альтернативу «сірим» електромобілям з Китаю і вживаним електричним моделям старших класів, але й автовласниками, які хочуть отримати новий, незабутній досвід – той, який не дасть жоден інший автомобіль.Автомобіль надано на тест-драйв офіційним імпортером MG в Україні – MG Motor Ukraine.