Hyundai Kona – доволі відомий автомобіль на наших теренах: модель першого покоління, що випускалась з 2017 по 2023 роки, можна часто зустріти в дорожньому потоці в різних куточках країни. І не дерма: це комфортний збалансований кросовер з гарним оснащенням, який, до того ж, дає ще й вибір силової установки – бензин або електро. Ми познайомилися вже з другим поколінням Кони, але, що цікаво, не суто електричним, як можна було б подумати, а гібридним варіантом! Розповідаємо в деталях, чим нова Hyundai Kona відрізняється від попередньої і чим вона цікава.На тест ми отримали Hyundai Kona Hybrid 2024 року випуску у червоному кольорі з контрастним чорним дахом. Комплектація автомобіля – максимальна, плюс з пакетом N Line, який включає ексклюзивні литі диски R18 N-line, шкіряне кермо, оздоблення сидінь чорною штучною шкірою та алькантарою, контрастні вставки колір в кузова (в салоні), металеві накладки на педалі. Вартість такого автомобіля – 32,8 тисяч євро (1 553 200 грн). Однак найдоступніша Hyundai Kona Hybrid 2024 р.в. обійдеться у 26,7 тисяч євро (1 265 500 грн).
Кросовер побудований на платформі К3 (таку ж отримала і Kia Niro), і він значно збільшився у розмірах: довжина становить 4350 мм, а ширина – 1825 мм. Власне, модель так і залишилася в сегменті компактних -C-SUV, хоча виглядає як D-SUV. Але це вже – заслуга дизайну (так би мовити оптична ілюзія).
І ось з точки зору дизайну нова Hyundai Kona немає нічого спільного з попередницею. Машина виглядає елегантно, спортивно, набагато ефектнішою. Серед найбільш помітних змін екстер'єру – аеродинамічніша форма кузова зі світлодіодними смугами на фронтальній і задній частині, блоки оптики, потужний бампер з імітацією повітрозабірників. Увага привертають також великі колісні арки, пластикові накладки на пороги, енергозберігаючі 18-дюймові колісні диски та спойлер.
Салон Hyundai Kona нагадує «мікс» останнього KIA Sportage та Hyundai Ioniq 6. Інтер'єр кросовера відразу виграє в порівнянні з іншими машинами, оскільки при можливості керування з 12,3-дюймового тачскріну мультимедійної системи розробники зберегли всі основні фізичні кнопки управління. Цифрова панель приладів також розміром 12,3 дюйма і знаходиться в одному блоці з екраном мультимедіа.Сидіння водія – з електроприводом, зручне та добре підтримує спину, забезпечує високу посадку. Кермо – велике, але вузьке в плані товщини (з повним охопленням рукою) та добре регулюється у всіх напрямках. На кермовий колонці мініатюрний перемикач швидкостей. Клімат-контроль легко регулюється і працює практично безшумно, швидко набираючи задану температуру, має вихід на задні сидіння. Стоянкове гальмо автоматичне, з функцією Auto Hold.
Міжосьова відстань у Kona другого покоління – 2660 мм, що на 60 мм більше, ніж у першого і дозволяє зручне розміщення пасажирів спереду та ззаду. Багажник також збільшився до 406 літрів та забезпечений електроприводом.Силова установка машини складається з двигуна 1,6 літра потужністю 105 к.с. та електродвигуна потужністю 43,5 к.с. Їхня спільна потужність 141 к.с. Коробка передач роботизована DCT, 6-ступінева з подвійним зчепленням.
Двигун працює без напруги на підйомах і при обгонах, максимальний крутний момент силової установки – 265 Нм, цього достатньо для звичайного, але не спортивного режиму руху (заявлений розгін до 100 км/год – 10,9 сек). Хоча від автомобіля цього і не потребується. Узгодження двигуна з коробкою хороше. Швидкості перемикаються плавно, але іноді з деякою затримкою.
Hyundai Kona показує досить високу якість їзди. При різких поворотах на швидкості поведінка машини передбачувана, стійкість і зчеплення з дорогою хороша, але через калібрування підвіски відчуваються невеликі крени. Багатоважільна підвіска відкалібрована непогано для відпрацьовування нерівностей, але серойзні перешкоди все ж відчуваються. Гальмівна здатність кросовера на хорошому рівні.
Велике лобове скло та бічні дзеркала забезпечують хорошу оглядовість. Додатково орієнтуватися у просторі з максимальним комфортом допомагає система кругового огляду. Поглинання шумів у машини другого покоління значно краще, ніж у попередньої моделі.
За 7 днів тесту ми проїхали в режимі Eco загалом 860 км, як шосе, так і міськими та заміськими дорогами. Середня витрата палива склала 5,8 літра на 100 км при заявлених 4,7 літрів. Варто зазначити наявність режиму рекуперації, що забезпечує економію електроенергії.
У машині з комплектацією, яку ми отримали, встановлено більшість передових систем безпеки. Це і автоматична система екстреного гальмування, в тому числі при русі назад, і активна система утримання автомобіля в смузі руху, і система контролю стану водія, і адаптивний круїз-контроль з функцією руху в пробках, і моніторинг транспортних засобів в «мертвій» зоні, включаючи активний захист від бокового удару... З пасивних систем є 7 подушок безпеки.
Окремо варто сказати, що інтелектуальне керування швидкістю з розпізнаванням дорожніх знаків розраховане на дисциплінованих водіїв і не зовсім підходить для України. Ця система своїми постійними наполегливими сигналами не дозволяє рух у загальному потоці «порушників». Якщо при дозволених 50 км/год їхати хоч з трохи більшою швидкістю, автомобіль постійно сигналізує про порушення і вимагає скинути швидкість. Якщо підкоритися вказівкам електронних помічників машини, то стаєш перешкодою у загальному потоці і навіть можеш створити аварійну ситуацію.Підбиваючи підсумки, відзначимо, що новий гібрид Hyundai Kona став більшим і красивішим за свого попередника. Його відрізняють гарний зовнішній вигляд, хороші динамічні характеристики, низьке споживання, просунуті системи безпеки та задоволення від водіння. Це вже повноцінний електромобіль для всієї родини, який конкурує у вищому ціновому сегменті, ніж попередник. Якщо врахувати репутацію бренду Hyundai та його імпортера, Hyundai Kona має всі шанси набути популярності в Україні.