Компактний міський кросовер Peugeot 2008 після рестайлінгу став красивішим, потужнішим і далекобійнішим
Компактний міський кросовер Peugeot 2008 другого покоління був представлений публіці в 2019 році. Тоді ж дебютувала і електрична версія моделі, яка у 2023 році пережила рестайлінг, в ході якого отримала не лише модернізовану зовнішність і салон, але й вдосконалену начинку – більш потужний мотор і більш ємну батарею. Саме такий e-2008 нам і дістався на тест – саме в оновленому виконанні.
Звичайний 2008-й (у бензиновій, дизельній та гібридній версіях) продається в Україні офіційно вже майже 5 років – причому на нього дуже навіть непоганий попит (ще у 2020-му він став лідером ринку в сегменті B-SUV). А ось електрична версія трохи затрималася, адже дебютувала на нашому ринку лише у 2023-му. Враховуючи і певну популярність 2008-го, і попит на електромобілі середнього цінового сегмента, можна впевнено сказати, що e-2008 знайде своє місце під сонцем.
В Україні Peugeot e-2008 доступний в єдиній комплектації GT. Вартість такого автомобіля – від 33,8 тисячі доларів. Враховуючи «напакованість» кросовера, це цілком достойна ціна для офіційного електромобіля. Детальніше про комплектацію тут.
Екстер'єр
Наш Peugeot e-2008 GT насиченого темно-сірого кольору з чорним дахом виглядає доволі ефектно. Спереду – стильна решітка з футуристичною структурою та великим логотипом марки, укрупнені LED-фари, а також ходові вогні в стилі «кігті лева»; в профіль – висока поясна лінія, яка ще вище підіймається у задній частині і забезпечує в купі з похилим дахом та темними 18-дюймовими дисками коліс певну атлетичність і спортивність; а позаду – світлова панель з написом Peugeot, що з'єднує акуратні тоненькі ліхтарі, плюс додатково – масивний спойлер на даху.
Є в електричної версії одна цікава особливість, і полягає вона в згаданому логотипі в передній частині. Залежно від кута зору щит з зображенням лева змінює свій колір – з синього на зелений і навпаки. Особливо «гру кольорів» класно спостерігати після дощу чи мийки автомобіля, коли відтінки більш яскраво виражені та насичені.
Peugeot e-2008 побудований на універсальній платформі CMP. Його довжина становить 4300 мм, ширина 1770 мм, колісна база 2605 мм. Кліренс – 185 мм.
Місце водія та салон в цілому
Фірмовий простір водія Peugeot i-Cockpit робить керування автомобілем повністю інтуїтивним. Компактне кермо – незмінна фішка всіх «левів» останніх років – додає спортивного відчуття, а якісні матеріали обшивки та оздоблення створюють враження, ніби ти перебуваєш у значно дорожчому автомобілі (тут особливу роль відіграє як раз кермо – кожний дотик викликає мурашки по тілу).
Головну роль у центральній панелі відіграє 10-дюймовий сенсорний дисплей мультимедійної системи, повернутий до водія для зручності керування. Поруч – цифрова 10-дюймова панель приладів із чіткою графікою та можливістю персоналізації відображення. У нашій комплектації GT вона має ще й 3D-ефект.
Під центральним екраном розташований стильний ряд фізичних клавіш а-ля піаніно які відповідають за основні функції автомобіля (втім, подальші регулювання відбуваються все ж через дисплей). Нижче – центральна консоль доволі компактних розмірів, з двома підсклянниками.
Передні ковшоподібні сидіння мають гарну бічну підтримку, проте електрорегулювання є лише у водія. Атмосферу в салоні доповнює фонове LED-підсвічування, яке надає інтер'єру сучасного вигляду.
Клімат-контроль зручно управляється, але варто відзначити, що він не має окремих дефлекторів для задніх пасажирів.
На задньому ряду Peugeot e-2008 достатньо місця для двох дорослих пасажирів: третій подорожуватиме з меншим комфортом через високий центральний тунель (так, він тут є). Простір для ніг достатній навіть для високих пасажирів, хоча через купеподібний силует даху запас по висоті трохи обмежений. Позаду заднього ряду – багажник на 434 літри, що доволі пристойно для автомобіля таких габаритів.
Силова установка та запас ходу
Peugeot e-2008 оснащений 150-cильним електромотором та батареєю на 54 кВт*год (у дорестайлу було 136 к.с. та 50 кВт*год відповідно). За сучасними мірками – це далеко не видатні характеристики для електромобіля, однак потрібно розуміти, що стихія цього кросовера – місто.
Динаміку e-2008 можна охарактеризувати як «і небагато, і немало» (розгін до 100 км/ч – 9,1 секунди), хоча в режимі «Спорт» автомобіль може показати свій характер (є також «Нормал» та «Еко») і цілком виправдовує приставку «GT».
Заявлений запас ходу становить 406 км, однак, звісно, це в ідеальних умовах. Ми тестували автомобіль при температури довкілля від +1 до +5 градусів, і «вийшли» на 300-320 км між зарядками (середня витрата в змішаному циклі склала 20,6 кВт за підсумками 400 км пробігу). В межах міста ніякого занепокоєння щодо запасу ходу немає – його батареї цілком вистачає для щоденної відносно активної експлуатації в місті з підзаряджанням двічі-тричі на тиждень. А от якщо пробіг трасовий – треба попіклуватися (за можливості) про зарядку. Однак хвилюватися про це не варто: у e-2008-го дуже добре швидкісне заряджання: ми тричі заряджали машину на станціях потужністю 80 кВт, і половину батареї машина заповнила за 40 хвилин.
Ми також зробили тестову поїздку Київ-Житомир-Київ (160 км в один бік, загалом – 320 км). В обох випадках старт був із повністю зарядженою батареєю, і за підсумками двох поїздок залишок в батареї склав 38% (таким чином, за тієї самої температури на шосе автомобіль показав би трохи менший запас ходу, на рівні 250-280 км). Трасою ми рухалися в середньому зі швидкістю 120 км/год.
Комфорт та поведінка на дорозі
Маневровість машини в місті гідна похвали. Система кермування досить легка, працює чітко і точно. Підвіска має збалансоване калібрування і в основному справляється з нерівностями дороги.При різких поворотах на швидкості поведінка машини передбачувана, стійкість і зчеплення з дорогою хороше, іноді відчуваються невеликі крени. Гальмівна система працює ефективно. Бічні дзеркала досить великі і забезпечують хорошу оглядовість, але ззаду проблеми створює невеликий розмір заднього вікна. Паркування досить комфортне завдяки камері круговому огляду і передньому та задньому парктронікам. Комфорт від поїздки також досягається завдяки високій посадці в згаданих ковшоподібних сидіннях, якісному звучанню 6 динаміків аудіосистеми Focal та гарній шумоізоляції.
Системи безпеки
Звісно, Peugeot e-2008 GT має і дуже гарну комплектацію в питанні різних асистентів. Комплекс електронних помічників водія включають систему аварійного гальмування, адаптивний круїз-контроль, систему утримання автомобіля у смузі руху, інтелектуальну систему контролю швидкості, систему аварійного гальмування при виявленні пішоходів та двоколісного транспорту, систему контролю стану водія. Кросовер отримав 5 зірок за підсумками тесту EuroNCAP.
Підбиття підсумків
Peugeot е-2008 можна назвати однією з найбільш вдалих моделей у своєму сегменті. Він має крутий дизайн, оптимальні розміри, затишний та ергономічний салон, повний набір електронних асистентів водія. Що ж до основних характеристик, то їх цілком достатньо для комфортних щоденних поїздок містом та в передмісті. Купівля такого кросовера може стати вдалим вибором як для водія-самостійника, так і для молодої родини.