Одна з проблем електромобілів пов'язана з поступовою деградацією батарей, хоча переважно ЗМІ цю проблему перебільшують та деколи поширюють недостовірну інформацію. І ось, компанія Geotab вирішила поставити крапку в цьому питанні: визначити, з якою швидкістю відбувається процес падіння об'єму АКБ.
Geotab зібрала статистику по 6300 приватних і корпоративних електромобілів і ретельно її проаналізувала.
З`ясувалося, що падіння об'єму є не таким істотним: за один рік він скорочується в середньому на 2,3%. Це означає, що електромобіль з запасом ходу 320 км за перші десять років втратить приблизно 36 км. Зрозуміло, це некритична цифра: навряд чи це якимось чином позначиться на повсякденній експлуатації.
При цьому деградація АКБ не є лінійною. Після помітного зниження об'єму на самому початку експлуатації електромобіля настає своєрідне плато. Ситуація починає стрімко погіршуватися лише в самому кінці, коли батарея от-от перестане працювати.
Слід знати про ще один чинник: батареї різних машин старіють по-різному. Незважаючи на те, що у всіх випадках використовуються літій-іонні АКБ, невеликі зміни в їх складі істотно впливають на експлуатаційні характеристики. Не менш важливо, наскільки ефективно організовані відведення тепла та підігрів акумулятора.
У підсумку виявилося, що Tesla Model S демонструє середнє падіння об'єму по ринку на рівні 2,3% на рік (дані взято з електромобілів 2015 року випуску). А ось Nissan Leaf того самого 2015 року “старіє” майже вдвічі швидше - на 4,2% у рік.
Також дослідники назвали негативні фактори, які призводять до швидшої деградації. Головним ворогом довгого життя батарей стала висока температура. Як показало дослідження, в країнах з теплим кліматом електромобілі почуваються найгірше. Те саме стосується частого використання швидких зарядних станцій: через високу потужність вони нагрівають АКБ. У підсумку, при такій експлуатації електрокар втрачає в середньому 10% за шість років.
Після усього сказаного Geotab надала наступні рекомендації власникам електромобілів: тримати рівень заряду між 20 і 80% (тобто не заряджати понад 80% і не допускати падіння нижче 20%), за можливості уникати потужних зарядних станцій і зберігати машину в прохолодному місці.