Дослідження: об'єм батареї Nissan Leaf знижується швидше, ніж у Tesla

19.12.2019 р.

Наші новини

Одна з проблем електромобілів пов'язана з поступовою деградацією батарей, хоча переважно ЗМІ цю проблему перебільшують та деколи поширюють недостовірну інформацію. І ось, компанія Geotab вирішила поставити крапку в цьому питанні: визначити, з якою швидкістю відбувається процес падіння об'єму АКБ.

Geotab зібрала статистику по 6300 приватних і корпоративних електромобілів і ретельно її проаналізувала.

З`ясувалося, що падіння об'єму є не таким істотним: за один рік він скорочується в середньому на 2,3%. Це означає, що електромобіль з запасом ходу 320 км за перші десять років втратить приблизно 36 км. Зрозуміло, це некритична цифра: навряд чи це якимось чином позначиться на повсякденній експлуатації.

При цьому деградація АКБ не є лінійною. Після помітного зниження об'єму на самому початку експлуатації електромобіля настає своєрідне плато. Ситуація починає стрімко погіршуватися лише в самому кінці, коли батарея от-от перестане працювати.

Слід знати про ще один чинник: батареї різних машин старіють по-різному. Незважаючи на те, що у всіх випадках використовуються літій-іонні АКБ, невеликі зміни в їх складі істотно впливають на експлуатаційні характеристики. Не менш важливо, наскільки ефективно організовані відведення тепла та підігрів акумулятора.

У підсумку виявилося, що Tesla Model S демонструє середнє падіння об'єму по ринку на рівні 2,3% на рік (дані взято з електромобілів 2015 року випуску). А ось Nissan Leaf того самого 2015 року “старіє” майже вдвічі швидше - на 4,2% у рік.

Також дослідники назвали негативні фактори, які призводять до швидшої деградації. Головним ворогом довгого життя батарей стала висока температура. Як показало дослідження, в країнах з теплим кліматом електромобілі почуваються найгірше. Те саме стосується частого використання швидких зарядних станцій: через високу потужність вони нагрівають АКБ. У підсумку, при такій експлуатації електрокар втрачає в середньому 10% за шість років.

Після усього сказаного Geotab надала наступні рекомендації власникам електромобілів: тримати рівень заряду між 20 і 80% (тобто не заряджати понад 80% і не допускати падіння нижче 20%), за можливості уникати потужних зарядних станцій і зберігати машину в прохолодному місці.

Tesla Club Ukraine
Завантажуй додаток
GO TO-U для легкого пошуку
та використання
зарядних станцій

Усі бренди електромобілів під замовлення

Зарядні пристрої для
електромобілів усіх
брендів

Chargers Детальніше

Теги

Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей рекорди електромобілів події Виробництво і розробки Спорт майбутні моделі Це цікаво інвестиції оновлення моделей Кращі концепти плани виробництва нові моделі оновлення моделей